Musí byť váš odkaz alebo príspevok na sociálnej sieti virálny aby bol efektívny?
Ako veľmi musia byť odkazy a príspevky „nákazlivé“ ?
Virálny marketing. Vidíme to priam neustále- istý obsah sa stane „virálny“. Zachytáva pozornosť ľudí a šíri sa rýchlo. V niektorých prípadoch sa takýto obsah šíri aj dlho po tom, ako bol publikovaný. Ak je váš obsah zdieľaný ešte mesiace, ba či roky po publikovaní- hovorí to dosť o hodnote vášho obsahu.
Slangové slovíčko „viral“ sa objavilo koncom 90-tych rokov v USA. Je to stále slangové slovíčko, no jeho podstata sa naplnila vo forme marketingu, ktorý poznáme ako virálny. Dnes sa aktívne a úspešne využíva. Ako vyzerá takýto „viral“ v praxi? Aby ste zaujali, mali niečo chytľavé, potrebujete obsah. Potrebujete aj ľudí, ktorí to posunú ďalej, zdieľajú. Takýmto spôsobom sa váš obsah môže šíriť exponenciálne rýchlo.
Aké je zákulisie virálneho marketingu?
Koncepcia virálneho marketingu sa medzi podnikateľmi a marketérmi stala veľmi rýchlo populárnou. Predovšetkým vďaka rýchlosti šírenia odkazov a príspevkov- presne ako u vírusov. A tu prakticky vidíme z akej myšlienky slovíčko virálny vzniklo. Dnešná doba je veľmi dynamická, preto je zložité predpokladať, čo sa virálne stane. Avšak spoločným menovateľom virálnych príspevkov a odkazov bude vždy ich priamy kontakt s kvantitou ľudí z rôznych skupín.
Potrebujete však aby sa stal váš obsah „virálny“?
A toto je jadrom príspevku. Skutočne je nevyhnutné, aby sa obsah, ktorý publikujete stal virálny? Skutočne nevyhnutné je to v prípade, ak máte za cieľ rozšíriť meno vašej značky alebo spoločnosti medzi čo najviac ľudí. Ak sa v tomto prípade šíri obsah ako šialený, je to fantastické- vaša značka je v kontakte s masou ľudí. Hlavným cieľom by však malo byť zasiahnuť reklamou aktuálnych zákazníkov a rozšírenie reklamného dosahu pre zisk nových zákazníkov. Následne sa zapáčiť týmto novým zákazníkom tak, aby sa k vám stále vracali.
V prvom rade si určite, akému účelu by mal virálny marketing slúžiť. Koho sa snažíte osloviť? Darí sa vám to? Aký bude konečný cieľ virálneho marketingu? Potrebujete aby sa váš odkaz/príspevok šíril virálne? Hodnotné je si uvedomiť, že nepotrebujete zasahovať masy ľudí, teda kvantá trhov. Potrebujete zasiahnuť virálne váš trh.
Ako správne robiť virálny marketing si môžete pozrieť vo videách nižšie. Táto pätica reklamných videí sa stala vďaka svojmu obsahu „najvirálnejšími“ po celom svete v roku 2015. Však views a shares hovoria za seba.
Disney Parks: „Disney Characters Surprise Shoppers“
Purina: „This Man Found His Soulmate In A Puppy And It’s Adorable“
The Ad Council: „Love Has No Labels“
Budweiser: „Lost Dog“
Microsoft Office Project Agency: „Robert Downey Jr. Delivers a Real Bionic Arm“
Ak máte záujem poradiť sa, ako spraviť obsah virálny, neváhajte nás kontaktovať