V dnešnom svete plnom konkurencie, je najdôležitejšie využiť potenciál každej jednej fungujúcej marketingovej stratégie. Od rozmachu internetu máte prakticky konkurentov všade. Konkurenčný boj začína mať globálny charakter. S neustálym príchodom inovácií je však veľmi zložité aplikovať všetky marketingové metódy. Jednou z efektívnych marketingových metód je tzv. „customer marketing“. Jeho mechanizmus spočíva v tom, že vaši zákazníci robia marketing za vás . „Customer marketing“ využíva teda spokojných zákazníkov, ako efektívny marketingový nástroj. Je tu viacero ciest, ako toto docieliť (a všetci vieme, že spokojný zákazník je tá najlepšia reklama).
Dávajte oveľa viac
Zákazníci milujú tie spoločnosti, ktoré sa o nich starajú ešte dlho po tom, ako uskutočnili nákup. Mínusom je, že môže byť zložité vyhradiť čas a prostriedky pre vytvorenie takejto vysokej starostlivosti. Mnoho podnikateľov nepovažuje takéto investície do starostlivosti o zákazníkov za hodnotné. Investície do starostlivosti o zákazníkov sa vám vráti ich oddanosťou k vám. Váš spokojný zákazník bude mať jednoznačne jasno v tom, kto je jeho jediným dodávateľom. A to aj napriek vysokému výskytu konkurencie. Prečo by vás chceli vymeniť ak s nimi zachádzate ako s najbližšími?
Ďalším skvelým príkladom ako môžete dať viac je americká IT firma ITIC. Táto IT spoločnosť ponúka IT kurzy, ktoré na prvý pohľad nie sú ničím zvláštnym. Po úspešnom absolvovaná kurzov však svojim študentom ponúkajú poradenstvo v rámci úspešných komunikačných stratégií, coachingu, manažérskych zručností a v neposlednom rade- pomáhajú im s vyhľadávaním práce. I keď tieto nadštandardné služby neznamenajú pre firmu hneď nadštandardný zisk- z dlhodobého hľadiska sa ich zisk zvyšuje niekoľko násobne. Takýto spokojný zákazník šíri len to dobré kam sa len pohne.
Dávajte im stimuly
Ľudia majú radi veci zadarmo. A tu sa rysuje ďalší vysoko efektívny spôsob, ako spraviť z vašich zákazníkov úspešný marketingový nástroj. Ponúkajte isté služby/ produkty svojim zákazníkom zadarmo, revanšom zato, že ich priatelia si stiahnu vašu aplikáciu, alebo budú zdieľať niečo o vašej spoločnosti. Vďaka sociálnym sieťam môžete teda rýchlo o sebe rozšíriť čo len chcete. Berme do úvahy, že dnes má priemerný užívateľ Facebooku cca 300 priateľov. Ak máte teda 10 zákazníkov, ktorý o vás budú takto promovať na FB- dokážete osloviť až 3000 ľudí!
Reklamné predmety
Ďalšou cestou, ako využiť záľubu spoločnosti získať veci zadarmo, je ponúkať reklamné predmety zdarma. Je to jednoduché- na vašej výstave môžete ponúknuť reklamné perá zdarma, alebo miestnej akcii servírovať kávu do pohárov s vašim logom a adresou webu. Nech je váš produkt akýkoľvek, vašu spoločnosť to posunie vopred. A to spolu s kontaktom na vás. Uvažujte však o efektivite a finančnej náročnosti reklamných predmetov. Nakoľko reklamné perá nemusia byť finančne náročné, nie príliš veľa ľudí venuje pozornosť tomu, čo je na pere napísané. Naopak, dáte vyrobiť zopár kusov pútavých tričiek s vašim logom a telefónnym kontaktom na vás. Ľudia ktorí si toto tričko oblečú budú denne v priamom kontakte s desiatkami ľudí. A nehovoriac o efekte, ak sa niekto bude pohybovať vo vašom reklamnom tričku na akcii, kde sú ľudí stovky. V tomto prípade platí- vyššia investícia, niekoľkonásobne vyššia návratnosť.
Odporúčanie
Každý si rád vypočuje, alebo prečíta skúsenosti druhých. Mnohokrát nás naši blízki varovali, aby sme sa vyhli istej spolupráci. Negatívne referencie sú však častejšie prediskutovávané. Preto, ak ľudia hľadajú niečo, čo má uspokojiť ich dopyt, hľadajú referencie a odporúčania ktoré sú skvelé a od reálnych ľudí. A to je špičková kombinácia. Ak ste napríklad na Herueka.sk vyhľadávali istý produkt, určite ste si všímali pod ním recenzie od ľudí. Pre mnohých ľudí sú pred uzatvorením objednávky rozhodujúcim faktorom práve tieto kvalitné recenzie. Využite preto výhody kvalitných, ale reálnych recenzií, ktoré napíše spokojný zákazník. Na tie falošné sa takmer vždy príde. A takú vizitku určite nechcete.
V prípade otázok ohľadom tejto marketingovej metódy nás neváhajte kedykoľvek kontaktovať.