SEO optimalizácia je oblasťou, na ktorej ak budete pracovať- biznis sa vám poďakuje. Zámerne sme použili slovné spojenie „ak budete pracovať“, pretože SEO optimalizácia je niečím, čo vyžaduje konštantné udržiavanie a aktualizovanie. Inak povedané, SEO optimalizácia nie je jednotným procesom. Ak sa nebudete venovať jej údržbe, organická návštevnosť, ktorú ste práve vďaka správnemu SEO získali, začne klesať. K úspešnému udržaniu rastu organickej návštevnosti sa treba o SEO treba neustále starať.
Vo všeobecnosti, treba sa intenzívne starať od dve oblasti:
- Spätné odkazy vedúce k vašej webstránke
- Obsah na webstránke
Náročnou úlohou je vytvárať skvelý obsah a zároveň, mať hodnotné spätné odkazy. Treba si zapamätať, že Google, ako najväčší vyhľadávač má stovky faktorov od ktorých závisí vaša pozícia vo vyhľadávačoch. Nepriestrelným základom úspešnej optimalizácie zostáva však hodnotný obsah a kvalitné spätné odkazy.
Keďže pre našich klientov prinášame vždy to najaktuálnejšie a fungujúce- predstavujeme vám 6 dôležitých stratégií pre SEO optimalizáciu v roku 2016.
Áno, tie kroky a stratégie, ktoré vás v roku 2016 môžu posunúť na prvú stranu v Googli, alebo vás tam udržať.
- Majte po ruke špecialistu
Špecialistom myslíme niekoho, kto má čo povedať vašej cieľovej skupine. Či už podnikáte v oblasti športu, informačných technológií- uistite sa, že obsah tvorí človek, ktorý sa vyzná. Výsledkom bude hodnotnejší obsah, ktorý je vyhľadávaný a zdieľaný medzi ľuďmi. Váš obsah je jednoducho dôveryhodnejší pre ľudí. Najlepšie bude, ak bude špecialista patriť k vášmu teamu a pri správny kľúčových slovách budete mať aj hodnotný obsah. Nie je to však podmienkou, pretože môže ísť aj o obľúbeného bloggera, prípadne autora, ktorý na svojej webstránke odkazuje na vás. Hodnotou do SEO budú v tomto prípade spätné odkazy smerujúce na váš web.
- Stratégiou „content marketingu“ to dotiahnete ďaleko
Každá webstránka by mala mať stratégiu v rámci „content marketingu“. Po slovensky: majte na webe hodnotný obsah (s prítomnosťou relevantných kľúčových slov) , ktorý buduje s vašou cieľovou skupinou vzťah. Vďaka viacerým hodnotným blogovým príspevkom, článkom, webinárom sa k vám ľudia môžu skôr preklikať. Hodnotný obsah, ktorý pustíte von môže mať priamy vplyv na váš „ranking“ vo vyhľadávačoch. Príkladom, ak dnes vyprodukujete skutočne hodnotný článok, je tu vysoká šanca, že získate vysoký rating na kľúčové slová, ktoré ste použili v nadpisoch, alebo v tele textu. Čím viac budú ľudia zdieľať a odkazovať na tento váš článok, tým je táto šanca vyššia. Taktiež to má priamy vplyv na rating vašej webstránky ako celku. A to preto, lebo ste vyprodukovali vysoko populárny článok.
V druhom rade, pravidelné publikovanie hodnotného obsahu dáva Google-u na vedomie, že vaša stránka nie je mŕtva, ale aktívna. A aktívne stránky majú vždy vyšší rating vo vyhľadávačoch.
- Vytvárajte kvalitné spätné odkazy smerujúce na vašu stránku a jej články
Ak máte špecialistu po ruke a aj tvoríte hodnotný obsah, dostane sa vám mnoho spätných odkazov. Aj napriek tomu by ste mali neustále vyhľadávať ľudí, ktorí budú na váš web alebo články priamo odkazovať. Najlepšími cestami, ako získať takýchto ľudí, je zdieľať váš obsah medzi kvantitu ľudí, alebo váš obsah odporučiť ľudom, ktorí sú obľúbení .
- Mobilná verzia vášho webu ovplyvňuje váš ranking
SEO optimalizácia sa týka aj spracovania mobilnej verzie vášho webu. V roku 2015 prešiel Google inováciou známou ako „Mobilegeddon“. Jej obsahom bolo, že ak ste nemali 21. Apríla 2015 mobilnú verziu vášho webu, prišli ste o ranking. V praxi sa do popredia dostávajú weby, ktoré majú plne funkčné mobilné verzie. Preto v roku 2016 musí byť váš web pripravený aj pre mobilné platformy. Google akceptuje a posúva v rankingu najmä mobilné verzie s responzívnym dizajnom, prípadne verzie s mobilnou subdoménou. Rovnaké pravidlo platí aj pre aplikácie.
- Presuňte vašu webstránku na HTTPS
Písmeho „S“ v HTTPS znamená „security“ (z ang. : bezpečnosť). Ak vaša URL adresa začína s HTTPS (https://príklad.sk), znamená to, že vaša webstránka je zabezpečená. Sám Google chce, aby ste mali URL adresu s HTTPS, preto zabezpečené stránky získavajú vo vyhľadávačoch vyšší rating.
- Používajte na vašom webe značenie „schema.org“
Schema.org je typ značenia, ktorý môžete vložiť do kódov vašej webstránky. Používaním značenia schema.org, dávate vedieť Google, ktorý obrázok je vaše logo, aký ste druh spoločnosti, alebo kde sa nachádzate. Sám Google za posledný rok vyhlásil, že využívanie značenia schema.org je hodnotným prvkom v kódoch vašej webstránky a prispieva k lepšiemu ratingu.