Aký obsah má rada vaša cieľová skupina? Alebo inak. O čom písať ?
Aké témy majú byť predmetom content marketingu, ktorý vykonávate?
Content marketing je skvelý prostriedok, ako získavať mnohých zákazníkov. Jeho kľúčom je však správny obsah na správnych miestach. A tu sa dostávame k častej dileme podnikateľov, či marketérov, ktorí sa snažia content marketing tvoriť. Dilema znie: „O čom vôbec písať?“
Je to paradox, nakoľko voľba tém vášho content marketingu je prakticky prvým krokom k jeho vykonávaniu. A zároveň tým najdôležitejším krokom. Ak budete písať o nezaujímavých, nedopytovaných témach- nikto vás čítať nebude, tým pádom nebudete robiť content marketing správne a prídete o mnoho zákazníkov.
Kde teda nájdete tie konkrétne témy okolo ktorých by sa mal točiť váš obsah?
Témy nikde nenájdete.
Vy musíte nájsť dopyt po témach, otázky a záujem ľudu a na základe tohto dané témy vytvoriť.
A kde je ten dopyt po témach?
Odporúčame 3 spôsoby, ako zistiť po ktorých témach je dopyt. Tieto spôsoby zvládne každý.
Kľúčové slová vyhľadávané v Google. Existuje niečo priamejšie k zisteniu dopytu po témach, ako vedieť priamo to čo ľudia vyhľadávajú na Googli? Zistite kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú a na ich základe vytvorte obsah. Neostýchajte sa používať aj „long-tail“ keywordy (kľúčové slová, ktoré obsahujú 3 a viac slov). Publikovaním mnohého obsahu založenom na vyhľadávaných kľúčových slovách čoskoro vytvoríte veľkú základňu hodnotného obsahu. A takáto masa obsahu vám bude generovať organickú návštevnosť, pozostávajúcu z vašej cieľovej skupiny. Takáto návštevnosť (ak skutočne publikujete hodnotne a nie od veci) sa môže konvertovať na platiacu klientelu.
Zásadnou podmienkou takéhoto spôsobu tvorby obsahu je SEO optimalizácia pre dané kľúčové slová. Zbytočne budete publikovať hodnotné a dopytované témy, ak nespravíte aspoň základné SEO- Google vás potom vo vyhľadávaní zobrazovať nebude.
Pre získavanie kľúčových slov odporúčame Google Adwords. Ponúka funkciu „plánovač kľúčových slov“, kde vidíte ako aj dopytované kľúčové slova, tak aj počet vyhľadávaní takýchto slov.
Populárne témy, virálny obsah, aktuálne dianie. My marketéri máme radi sociálne siete a online portály. A radi ich budete mať aj vy. Prečo? Veď práve tam sa ukazuje čo ľudia chcú a o čo sa zaujímajú. Čo je najlepšie- robia to bez servítky! Takmer každý užívateľ sociálnej siete sa chce dnes dostatočne medializovať. Takisto, mnoho návštevníkov portálov rado vyjadrí svoj názor v diskusiách pod horúcimi témami. A toto si všímajte. Obzvlášť témy, ktoré sú blízke vášmu biznisu, vašej ponuke. Ak k diskutovanej téme pridáte svoj hodnotný obsah, ktorý ľudia ocenia, ste na najlepšej ceste k zisku ďalších zákazníkov. Len nezabudnite tento obsah pustiť do éteru sociálnej sieti, prípadne diskusie. Dajte si však pozor na jedno: zachovajte svoju objektivitu. Prezentovať v témach subjektívne, politické, či nedajbože náboženské názory by bolo vašou kotvou. Objektívne poskytnite ľudom riešenia a rady. Tak vyprodukujete kvalitný obsah, ktorý sa stane populárnym.
Priamy dopyt po informáciách. Čo chcú ľudia vedieť, aké informácie ich zaujímajú- to môžete zistiť aj priamo u nich. Vaše pôsobenie na sociálnych sieťach môžete obohatiť o kľúčové otázky, ktorými zistíte čo ľudí trápi, na čo chcú riešenie. Stačí jedna otázka k nejakému blogpostu, ktorý sharnete na vašej fanpage a môžete mať kvantum informácií zo strany vašej cieľovej skupiny. Aj do samotného blogpostu môžete umiestniť stimulujúcu otázku, ktorá bude viesť k žeravej diskusii pod samotným blogpostom. Obzory môžete rozšíriť aj sofistikovanejším spôsobom, keď sa ako civil zamiešate do istej diskusie, či konverzácie. Takouto kamuflážou môžete vytiahnuť z ľudí to čo potrebujete vedieť. Je to na prvý pohľad nevšedné, no je to skvelý prostriedok.
Vo všeobecnosti, čo sa content marketingu týka- menej je niekedy viac. Nie je podmienkou úspešného content marketingu publikovať denne niekoľko článkov. Starostlivo si naštudujte podnet zo strany vašej cieľovej skupiny a tematiku kvalitne spracujte. Kvalita je v tomto prípade viac ako kvantita. Určite nechcete pôsobiť ako spoločnosť, ktorá má síce desiatky článkov, no reálnu informačnú hodnotu majú dva. Takto sa rýchlo môžete prestať stať zaujímavými.
Máte otázky ohľadom tvorby obsahu v rámci content marketingu? Stačí nás kontaktovať.