Každý druh marketingu má svoje úspešné vzorce. Tým chceme povedať, že ktorýkoľvek marketingový kanál môže priniesť svoje ovocie, ak sa vykonáva správne.
Dnešný, moderný marketing sa nezaobíde bez Facebook marketingu. Je priam nevyhnutnosťou.
Ako marketingová agentúra predpokladáme, že Facebook marketing bude v dohľadnej dobe tým najdôležitejším segmentom z celého online marketingu.
Okolnosti nasvedčujú, že toto tvrdenie nie je ďaleko od pravdy. Prečo to tak je?
Kde dnes trávi bežný občan najviac času? Kde mladšia generácia zabíja čas? Kam ľudia radi chodia?
Rečníčke otázky. Predsa sociálne siete. Každý chce dať vedieť o sebe- čo robí, čo preferuje, čo sa mu nepáči, kde bol a podobne. Tieto prvky robia z Facebooku a sociálnych sietí všeobecne, prakticky ten najvhodnejší marketingový kanál, nakoľko presne viete segmentovať vašu cieľovú skupinu.
Nenechajte sa však zmýliť. Facebook marketing má iné vzorce úspechu ako napríklad PPC reklama, alebo email marketing. Aby ste uspeli, treba sa vyvarovať nasledovných 5 „hriechov“ :
Nepravidelnosť komunikácie
Nepravidelnosť komunikácie s vašou cieľovou skupinou je vrahom vášho úspechu. Naopak, neustála aktivita vašej spoločnosti na FB je kľúčom, ako uspieť. A to obzvlášť, ak vašou aktivitou šírite hodnotný obsah. Vaša pravidelná aktivita vplýva na vašu cieľovú skupinu perfektne, pretože ste s ňou v neprerušenom kontakte. Preto radšej publikovať menej, ale pravidelne, ako nepravidelne s veľkou kvantitou obsahu. Vaša cieľová skupina bude zaručene venovať pozornosť niekomu, kto sa objavuje v ich news feede prakticky stále. Na druhej strane si nebude všímať niekoho, kto postuje raz za mesiac.
Nehodnotný obsah
Publikujete články, či príspevky, ktoré pre vašu cieľovú skupinu nepredstavujú žiadnu informačnú, alebo zábavnú hodnotu? Publikujete potom zbytočne. Ľudia idú na Facebook primárne kvôli dvom veciam: informácie (stále chcú sledovať čo sa deje) a zábava (podvedome hľadajú niečo, kam by dali like).
Ak chcete robiť Facebook marketing tak, aby vyvolal predaj, publikujte len obsah s vysokou informačnou hodnotou, alebo veľmi chytľavý, či vtipný.
Nedostatočný stimul o feedback
Povedzme že pravidelne publikujete hodnotný obsah. Kde môžete urobiť chybu? Nežiadate spätnú väzbu zo strany vašej cieľovej skupiny! V ľuďoch samotných hľadajte možnosť progresu. Len oni vedia, čo im chýba, čo je dobré a čo im nevyhovuje. Preto sa neostýchajte pýtať sa na názor a preferencie vašej cieľovej skupiny. Za napísanie jednej kľúčovej otázky na koniec príspevku nič nedáte. Komunikujte s nimi ako človek s človekom, pýtajte sa. Oni radi odpovedia a ešte obzvlášť na FB, kde sa radi zaangažujú do vyjadrenia svojho názoru.
Absencia reakcií, nezodpovedané otázky
Nadväzujeme na predchádzajúci bod. Ak sa ľudia vyjadrujú pravidelne k vašim príspevkom, nenechajte to len tak! Ich vyjadrenia sú pre vás skvelým nástrojom, ako si budovať skvelé renomé ďalej. Vaše odpovede preto nech sú kvalitné, dostatočné a príjemné. Venujte dostatočnú pozornosť vyjadreniam vašej cieľovej skupiny k vašej aktivite. Žiadny človek nemá rád ignoranciu alebo nedostatočnú odpoveď. Berte to tak, že dostatočná a starostlivá odpoveď na dotazy vašej cieľovej skupiny môže byť zdrojom vašich ďalších tržieb!
Nezapájanie sa do diskusií
Facebook marketing vyžaduje aj vašu priamu aktivitu, nielen publikačnú. Vidíte v news feede tému blízku vášmu biznisu? Vyjadrite sa. Postrehli ste, že niekto hľadá v diskusií, v komentároch odpoveď na otázku z vašej oblasti? Odpovedzte mu. Skrátka sa neostýchajte suverénne komunikovať s ľuďmi. Facebook je ako taká párty. Čím viac sa prejavíte ako niekto netuctový a k veci, tým ste zaujímavejší. A toto sa dá docieliť zapájaním sa do diskusií, kde pridáte vaše hodnotné slová. Ľudia sa vám za vašu dobrosrdečnosť odvďačia.
Ak vás zaujíma marketing na sociálnych sieťach detailnejšie, neváhajte nás kontaktovať.