Jedným z pilierov úspechu v modernom marketingu je správna identita vašej spoločnosti. Inak povedané, pozitívne budovanie značky je niečím, čo vás môže oddeľovať od kraľovania na trhu. Budovanie značky je niečím viac, ako len mať zapamätateľné logo, alebo vymyslieť skvelé motto. Cesta k skvelej značke, ktorá predáva ako „divá“ spočíva v plánovaní, organizovaní a v účelných marketingových krokoch, ktoré budujú identitu a štýl vašej spoločnosti.
Prinášame vám 5 tipov, vďaka ktorým sa vaše budovanie značky stane efektívnym a prinesie svoje ovocie.
Vašim zákazníkom dávajte niečo naviac. Vaše služby, alebo produkty musia byť pre vašich klientov nadštandardné. Pridaná hodnota spraví vašu značku hodnotnejšou a taktiež si k nej vaši klienti začnú budovať vzťah. V dnešnom svete, skvelým spôsobom ako dať niečo nadštandardné je poskytovať svojim zákazníkom (existujúcim aj potenciálnym) užitočné informácie. Či už prostredníctvom vášho webu, článkov alebo newslettru. Podstatné je však venovať pozornosť tomu, čo je pre vašu cieľovú skupinu dôležité. Venujte preto čas prieskumu vo veci- kto sú vaši zákazníci, čo ich zaujíma a prečo ste vy pre nich prednejší ako vaša konkurencia. Všímajte si, ktorý článok dostal najviac pozitívnych komentárov. Dôležitý je pre vás aj obsah komentárov- chcú vaši zákazníci viac informácií? Majú nejaké špecifické otázky ohľadom konkrétnych vlastností produktu? Tieto komentáre využite pri tvorbe ďalších článkov, ktoré zodpovedajú nejasnosti zo strany vašich zákazníkov. Budovanie značky je o tom, že ste iný ako ostatní. A tým že ste iný (v pozitívnom smere), vystúpite z radu priemerných spoločností.
Váš produkt/službu prezentujte ako nevyhnutnú súčasť životného štýlu vašich zákazníkov. Jedného dňa budete mať prehľad o tom, akým človekom je váš typický zákazník. Budete mať prehľad o tom, kto títo ľudia sú, kým chcú byť, aký chcú mať život. Použite tieto informácie na prezentovanie vašich produktov/služieb ako niečo, čo je veľmi dôležité pre životný štýl, ktorý vyznávajú. Buďte s vašou značkou tak osobní, ako to len ide. Buďte tak empatickí, aby vaši zákazníci pocítili, že ste na jednej lodi. Budovanie značky musí byť založené na kontakte s emóciami a zmyslami vašich zákazníkov. Uistite sa, že prezentácia vašej značky sa zhoduje so spôsobom života, ktorý vaši zákazníci vyhľadávajú.
Buďte v kontakte s vašimi zákazníkmi. Cez všetky komunikačné kanály, všetky platformy. Vďaka online svetu, ktorý tu dnes máme, môžeme komunikovať so zákazníkmi toľko rôznymi spôsobmi, o koľkých sa minulým generáciám ani nesnívalo. Budovanie značky v dnešnom svete treba zakladať na silnom online prejave, ako aj na tradičnom marketingu, akými sú rádia, televízie a printové médiá. Publikovaním vašich článkov na spriatelených weboch získate širšie publikum čitateľov. Neostýchajte sa využiť taktiež marketing na sociálnych sieťach. A to v miestach, kde je predpokladaný výskyt vašej cieľovej skupiny. Ak tu budete tvoriť dostatočne silnú komunitu ľudí, potom efektívne budovanie značky pôjde rýchlejšie. Tvorte videá, prezentácie, infografiky ohľadom vašej spoločnosti a čohokoľvek čo sa týka vašej cieľovej skupiny a ich potrieb. Nech sú vaše logá a mottá prítomné všade tam, kde je to vhodné.
Zameriavajte sa na budovanie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi. Pravidlá moderného marketingu vyžadujú, aby ste neustále a strategicky pracovali na budovaní dlhodobých vzťahov. Tieto dlhodobé vzťahy budú fungovať, ak budú založené na dôvere, nie na agresívnych predajných ponukách. Získajte si náklonnosť vašich zákazníkov s neustálou komunikáciou a prítomnosťou. Vaša značka musí pôsobiť ako niečo, čo prináša kvalitu a hodnotu vo všetkých smeroch a dlhodobo. Vaša klientela sa bude časom rozširovať, netreba však zabúdať na pravidelných zákazníkov. Preto im vytvorte nadštandardný zákaznícky servis a špeciálne balíčky. Tým vyjadríte fakt, že si ich vážite za ich pravidelné nákupy u vás.
Prispôsobte sa zmenám. V dnešnom neustále sa meniacom, podnikateľskom a technologickom prostredí, sa musíte prispôsobovať svižne. No zároveň si musíte udržať piliere a hodnoty vašej značky. Prípravou a adaptáciou na tieto zmeny sa vaša značka odlíši od tých spoločností, ktoré sa adaptovať nedokážu. Neustále prijímajte nové trendy, nápady či možnosti. A to najmä v oblasti marketingu na sociálnych sieťach. Tam sa denno-denne objavujú nové možnosti, vďaka ktorým môže vaša značka úspešne rozkvitať.
Pamätajte však, že budovanie značky závisí na každom jednom kontakte s vašim zákazníkom. Či už online, prostredníctvom printových médií, alebo v osobnej komunikácií. Váš personál tomu musí rozumieť tiež. Uistite sa, že každý jeden váš zamestnanec chápe faktu, že vaša reputácia sa môže každým kontaktom so zákazníkom zlepšiť. Pretože ak zabezpečujete špičkový zákaznícky servis a vaša komunikácia so zákazníkmi je perfektná, budovanie značky bude úspešné.
Zaujímate sa o branding intenzívne? Radi vaše otázky ohľadom budovania vašej značky zodpovieme tu.