Pomerne často dostávame otázku, ako si zlepšiť „SEO reputáciu“ a teda pozície v Googli, pomocou produkovaného obsahu. Môže teda správne obsah, ktorý publikujete skutočne zlepšiť váš ranking v Google výsledkoch vyhľadávania? Môže aj nemusí, všetko závisí od toho, či bude obsah, ktorý publikujete, spĺňať isté kritéria, ktoré váš rating napokon zlepšia. Môžu to byť priame aj nepriame kritéria. Aký má byť teda publikovaný obsah, aký máte robiť content marketing, aby „chutil“ Googlu? Ako teda pripraviť takýto SEO článok?
SEO článok musí obsahovať relevantné kľúčové slová
Azda najtriviálnejšie kritérium, no prakticky zložité je ho dodržiavať neustále, ak publikujete (alebo ste publikovali) kvantum obsahu. Zložité to môže byť z dvoch dôvodov:
- Neviete ktoré sú relevantné kľúčové slová
- Tvoríte obsah len aby ste niečo tvorili, tzn. myslíte si, že stačí obsah tvoriť kvantitatívne a že úspech príde už zo zotrvačnosti
Čo sa týka neznalosti relevantných kľúčových slov, použite Google Adwords plánovač kľúčových slov. Ako získať inšpiráciu na relevantné kľúčové slová, sme rozobrali komplexnejšie v tomto článku.
Pri content marketingu, pri samostatných článkoch, za žiadnu cenu nepublikujte len z dôvodu, že niečo proste publikovať musíte. Radšej púšťajte von raz za pár dni, ale kvalitne a účelne- aj samotný SEO článok musí byť strategickým prvkom v celom vašom marketingu, nesmie mať prázdnu hodnotu.
Relevantné kľúčové slová zakomponujte do textu, ale pozor! Nie násilím! Nech výskyt relevantných kľúčových slov v článku pôsobí prirodzene a nie otravne. Taktiež sám Google bude vyhodnocovať stránky s chorobne vysokým výskytom kľúčových slov negatívne. Aj metatagy a popisky obrázkov zlepšujú rating ak sú podľa kľúčových slov .
Obsah musí byť pútavý a zaujímavý na čítanie
Šikovnosť v písaní samotnom vedie k tomu, že aj z nudnej tematiky dokážete spraviť niečo zaujímavé, čitateľné- niečo čo si zaslúži share (zdieľanie). A čím je váš obsah viac hodný zdieľania, tým sa stáva viac virálny. Táto virálnosť obsahu sa prejaví tým, že každé jedno zdieľanie ľuďmi je jeden spätný odkaz. A čím viac spätných odkazov, tým lepší rating. Zdieľanie vášho obsahu ľudmi je prakticky taký pasívny linkbuilding (budovanie spätných odkazov).
Obsah musí byť prispôsobený na všetky platformy
Už mnohokrát sme poukazovali na sympatie Google pre tie weby, ktorých obsah je responzívny s inými platformami- smartfóny a tablety. Jednak vás Google rankuje vyššie, jednak váš SEO článok ľudia bez problémov môžu prečítať aj inak ako na počítačoch a zdieľať.
Pre viac informácií ohľadom SEO článkov nás neváhajte kontaktovať.