Je online doba. Všetci sme online- smartfóny, tablety, laptopy. Rovnaké to je aj u vašej cieľovej skupiny. Aj vaša cieľová skupina je online. S dobou treba kráčať. Online marketing je však ako vedou. Nie v zmysle komplikovanosti, ale v zmysle- nie všetko čo zaplatíte, alebo vykonáte pre online marketing bude mať úspech. Ako napríklad medicínska veda neustále prináša správne a nesprávne riešenia v rámci zdravia, rovnaké to je aj pri online marketingu. Funkčné prvky v online marketingu sa však neustále vyvíjajú, preto to, čo fungovalo pred pár mesiacmi nemusí už fungovať dnes. Aby ste uspeli, je nevyhnutné neustále sledovať čo je aktuálne a fungujúce (alebo sa poradíte s odborníkom :-) ) Prinášame vám aktuálne a funkčné tipy z rôznych segmentov online-u , vďaka ktorým bude váš online marketing efektívnejší. Spravte si pohodlie.
Nekašlite na videá
Hneď za Facebookom je Youtube médiom, kam sa ľudia chodia zabávať.
Nakoľko sú samotné videá osobitným segmentom online marketingu, je určite vynikajúcim krokom, ak sa rozhodnete videá publikovať. Nemusíte hneď točiť vlogy, užitočné sú tiež prezentačné, či informatívne videá ohľadom vašej ponuky, prípadne spoločnosti. Dbajte však o vnútornú náplň videí, pretože ak im bude chýbať informačná hodnota, alebo prinajhoršom aj zábavný kontext, pripravujete sa o dobrú spätnú väzbu zo strany vašej cieľovej skupiny. To však neznamená, že každé vaše video musí byť komédiou. Najdôležitejšie je, aby si pozorovateľ niečo z videa „odniesol“. Kvalitne spracované a hodnotné YT videá vás s ľuďmi viac zbližujú, prinášajú dôveryhodnosť a profesionalitu. Mimo iného si ľudia radšej pozrú dobré video, ako by si mali prezerať obrázky, či čítať.
Zábavné aplikácie a aktivity na sociálnych sieťach
Na Facebook a sociálne siete ľudia nechodia preto, aby tam vyhľadávali vašu ponuku.
U nich síce môže byť dopyt po vašich službách/produktoch, avšak správny marketing na Facebooku funguje odlišne, ako online marketing v iných oblastiach internetu.
Facebook je ako párty. Každý spotrebiteľ sa chce na FB zabaviť, pozrieť čo robia priatelia, prípade sa trocha zmedializovať.
Tu musíte ľudí zabaviť, hrať sa s nimi. A to je najlepšou cestou ako uskutočniť predaj (nikto nehovorí že jedinou).
Dávate ľuďom to, prečo prišli na sociálnu sieť (zábava) a zároveň ich smerujete k predaju.
Áno, aj obyčajná mini-hra, alebo zábavný kvíz vám môže priniesť záujem o vašu ponuku.
Ak ľudí appkou zabavíte, určite sa zbavíte nálepky otravný predajca.
Následné sympatie môžete ďalším marketingom konvertovať k predajom. Prípadne ponuku zakamuflovať v rámci aplikácie. Rozhodne si však dajte záležať, aby všetko „šlapalo“ na 100%. Nikto nechce otvárať „lagujúcu“ appku, alebo začínať poškodenú zábavnú aktivitu. Čo sa týka budúcnosti onlineu- čoskoro bude mnoho procesov pokrytých v aplikáciach. Aplikácie sú budúcnosťou. Nebojte sa preto investovať.
Prispôsobujte sa mobilným verziám
Smartfóny sú čoraz viac používanou platformou. V krátkej budúcnosti budú dominovať. Preto, prispôsobovanie vašich webov na mobilné platformy je pre váš online marketing nevyhnutným krokom. Chceli by ste si vy prezerať na vašom mobile, alebo tablete web, ktorému absentuje responzívny dizajn? Web, ktorý je neprehľadný? Neprehľadný web znamená odchod potenciálneho zákazníka. Faktom je, že ak máte mobilnú verziu, robíte aj veľký krok pre vašu SEO optimalizáciu. V roku 2015 Google zaradil algorytmus, ktorý webom s mobilnými verziami dáva vyššiu prioritu vo výsledkoch vyhľadávania. Mobilná verzia= vyšší rating.
Content marketing
Ak niečo ľudia v Googli hľadajú, tak sú hladní. Hladní po informáciách. A online marketing je o informáciách.
Môžete si byť na 99 % istí, že ak niekto z vašej cieľovej skupiny niečo hľadá v Googli (podľa istých kľúčových slov), tak klikne na viacero odkazov. Na jeho strane môže byť dopyt po VAŠOM produkte, on však hľadá tú najlepšiu alternatívu. Hľadá tú spoločnosť, ktorá mu ohľadom produktu ponúkne čo najviac informácií. Tvorba obsahu, ktorý je plný hodnotných informácií je dôležitým krokom. Content marketing je už aj na Slovensku zaužívanou aktivitou, aj keď s chybami. Nie je to len o tom napísať blogový post alebo článok. Content marketing má vo svojej podstate riešiť problémy vašej cieľovej skupiny. Dávať skutočné odpovede nato, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma.
Vďaka tomu sa ľudia skôr rozhodnú pre vás. Prečo? Dali ste im prakticky informácie zadarmo. A to užitočné. V prvom rade, úspech content marketingu spočíva v odbornosti obsahu . Preto sa neoplatí publikovať zavádzajúce informácie. V druhom rade forma, akou je obsah napísaný. Nikto predsa nechce čítať článok, ktorý nemá ani hlavu ani pätu. Šikovný copywriter by mal zvládnuť oboje. Ak ním nie ste, alebo ho nemáte poruke – určite zvážte copywriterske služby. Doba sa však vyvíja a s ňou rastú požiadavky ľudí. Vyššie požiadavky ľudí vyžadujú náročnejší marketing. Preto bude vaša cieľová skupina čím ďalej tým náročnejšia na kvalitu informácií.
Váš team STAR MANAGEMENT.