V dnešnej dobe je veľmi jednoduché stať sa majiteľom webu. Buď ste šikovnejší a pripravíte si pútavý web sami, alebo ho za vás spraví špecializovaná firma či špecialista. Tam však vaša starosť o web nekončí, možno práve začína. Spravili sme prieskum a vyprofilovali pre vás 5 najčastejších chýb, ktoré môžu byť príčinou odchodu potenciálnych zákazníkov z vašej firemnej webstránky.
Neostýchate sa skontrolovať si vlastnú firemnú webstránku- možno nedostatok objednávok vysvetľuje jedna z nasledovných chýb:
ANONYMITA
Referencia tu, referencia tam, mnoho pekných slov- ale kto je majiteľom stránky? Ak ste masku anonymity nezložili teraz, urobte hneď. Najčastejším motívom nesympatie je anonymita. Ak máte však webový obsah sympatický, návštevník prirodzene začne skúmať to, kto daný obsah publikuje. Zaujíma ho, kto je jeho potenciálny predajca. Odhaľte mená, telefónne čísla a vašu tvár. Už len obyčajné umiestnenie vašej fotky na váš firemný web zvyšuje vašu dôveryhodnosť niekoľkonásobne! Dajte návštevníkom vášho webu mnoho ciest, ako vás priamo kontaktovať.
NEAKTUÁLNOSŤ
Máte na webe neaktuálne info? Web dlhšiu dobu nevykazuje známky života? Určite s tým niečo spravte. Rozhodne odporúčame robiť pravidelný audit vášho webu ohľadom aktuálnosti informácií. Či už ide o ponuku produktov/ služieb, kontaktu, informácií- skrátka všetkého. Rovnakým neaktuálnym dojmom pôsobia aj dátumy vášho publikovaného obsahu. Pravdaže, nie každý bude kontrolovať kedy ste publikovali posledný článok. Ak ste sa však content marketingu dlhšie nevenovali, nenechávajte na očiach napríklad informáciu, že vaša posledná publikácia je z napr. augusta 2012. V opačnom prípade sa content marketingu začnite venovať. Keď už sme pri tom, funguje skvele.
EGOCENTRIZMUS
Všetci radi povieme v čom sme dobrí a čo dokážeme. A predsa- dostatočná suverenita je jedným z kľúčových aspektov úspechu v podnikaní. Č o je už prehnané, je egocentrizmus. Neustále „omieľanie“ svojich nepopierateľných firemných kvalít môže ísť na úkor vašich ziskov. Áno potenciálnych zákazníkov zaujíma vaša serióznosť a kvalita ponuky, avšak prioritne ich zaujíma čo pre nich dokážete urobiť. Orientujte preto vašu webovú prezentáciu smerom- čo môže váš zákazník z toho mať, ak sa stane zákazníkom. Aké pôžitky, čo sa mu splní. Môžeme pokojne povedať, že každý potenciálny zákazník je egoistom. Jeho prioritne zaujíma, čo vaša ponuka dokáže jemu uspokojiť. Popisovanie vašej firmy v superlatívoch môže pôsobiť nedôveryhodne (málokto dnes verí na dokonalosť) a ignorantsky voči potenciálnym požiadavkám zo strany potenciálneho zákazníka.
NEJASNÁ PONUKA
Na jednej strane je pre isté firmy pripravenie jasnej ponuky jednoduché. U iných spoločností je zložitejšie vytýčiť čo ponúkajú. Táto chyba sa vyskytuje pomerne často. Čo je jej obsahom?
Nedostatočný popis služieb, nejasné špecifikácie, v prípade tovarov nedostatok fotodokumentácie. Aj my sa v praxi stretávame s podobnými nedostatkami. Pracovali sme aj na weboch ,ktoré ponúkali dlažbu, no nikde nemali fotografie ponúkaných dlažieb! Inde zasa chýbali špecifikácie ako záručná doba, prípadne montáž, či cena servisu. A toto sú nedostatky, ktoré je treba nevyhnutne doplniť. Najlepšia možná špecifikácia vášho tovaru dáva možnosť potenciálnemu zákazníkovi sa s ním zoznámiť. A každý dá prednosť takému tovaru o ktorom vie všetko.
NEPREHĽADNOSŤ
Webstránka musí byť za každých okolností maximálne prehľadná. Návštevník sa musí bez problémov na stránke zorientovať. Nesmie zablúdiť. Ak zablúdi, alebo sa v nej nevyzná- zatvára ju, pretože nenašiel info, ktoré hľadal. To, že webstránka obsahuje možno viac info a funkcií, ako nejaká konkurenčná neznamená, že musí byť neprehľadná. Prekliky na kontakt, cenník, ponuku musia byť jasne viditeľné a plne funkčné. Používajte segmentáciu vášho obsahu na webe. Človek z vašej cieľovej skupiny sa prekliká ďalej. Radšej jednoduchá, zrozumiteľná a príjemná úvodná stránka, ako mnoho informácií, ktoré môžu zmiasť.
Obávate sa chýb na vašom firemnom webe? Spravíme vám bezplatný audit! Stačí nás len kontaktovať.