reklama na facebooku

Mnoho marketérov považuje sociálnu sieť Facebook za úplnú zbytočnosť. Vo veľa prípadoch je to aj pravdou.
A to preto, lebo väčšina z nich vo svojej stratégií nepoužíva správne postupy priameho marketingu (ak vôbec nejakú stratégiu majú). Reklama na Facebooku môže byť však veľmi efektívnym prostriedkom zvyšovania vášho zárobku.
Poďme sa pozrieť ako aplikovať kľúčové stratégie marketingu na Facebooku:


 

Majte predajnú stratégiu už od úplného začiatku

Na Facebooku je to iné ako vo bežnom svete.

Predajca automobilov má prakticky jednu šancu na predaj. Reklama na Facebooku prináša šancí desiatky.

Preto sa uistite, že svojej cieľovej skupine na tejto sociálnej sieti dávate neustále možnosti ako sa s vami spojiť a uskutočniť obchod.

Ak to neurobíte, určite nepostrehnete návrat eur, ktoré ste do reklamy investovali.

Môžete vytvoriť dva typy ponúk:

             a.) Stimulačná ponuka

Úlohou takejto ponuky je vytvoriť si vzťah s vašimi potenciálnymi zákazníkmi . Návnadou je tovar/služba, ktorá má určitú hodnotu a ľudia za ňu v bežne platia.

S jedinou výnimkou- od vás tento hodnotný tovar/službu dostanú zadarmo. Návnadou môže byť informácia, hodnotný článok, lístky na zápas a podobne.

             b.) Predajná ponuka

Na FB JE možné priamo predávať aj ľudom, ktorí sú patria medzi nových potenciálnych klientov. Zahraničné firmy takto predávajú denne prostredníctvom LinkedIn, Facebooku, či Twitteru. Podmienkou je, že ak chcete predávať priamo, vaša ponuka musí byť niečím zaujímavá. Ak nie je, musíte stanoviť špeciálnu cenu, alebo aspoň vykonštruovať vašu priamu ponuku, ako super- špeciálnu.

Sociálna sieť však má svoje úskalia. Ak aj na sociálnej sieti budete váš tovar/službu predávať za rovnakú cenu, ako všade inde- podľa všetkého nebudete cítiť obrovské výsledky. Sociálna sieť je skôr párty, ako nákupné stredisko. Jedinou cestou ako stimulovať ľudí k predaju je presvedčiť ich, že vaša ponuka je skutočne skvelá ponuka (denno denne sú zasypávaní postmi). Ak takýto dojem vyvoláte, KAŽDÝ z vašej „cieľovky“ vzbudí svoj záujem .

Skvelým príkladom je napríklad kapitola zdarma z e-booku. Ak je e-book plný skutočne hodnotných informácií a kapitola zdarma to potvrdí, ste na najlepšej ceste k uskutočneniu predaja. Takáto reklama na facebooku, akou je „ochutnávka“, alebo ukážka produktov je v zahraničí veľmi úspešne využívaná.


 

Neprešľapujte na mieste!

Na sociálnych sieťach sa veľmi často využíva „automatizácia“. I keď môže ísť o pohodlný a čas šetriaci postup, stotžňovať sa s ním po veľmi dlhú dobu nie je efektívne. Vaše ponuky by mali byť vždy čerstvé, nové s jasnými lehotami. Preto na týždennej báze dávajte do popredia špeciálne ponuky, známe súťaže so zdieľaním, komentovaním a podobne.  VŽDY stanovte jasný „deadline“, alebo po slovensky- lehotu, kedy vaša špeciálna ponuka končí. Na strane možných zákazníkov to vyvolá vyšší stimul.


 

Vždy povedzte vášmu publiku čo má robiť.

Chcete, aby vaše publikum kliklo na váš odkaz? Chcete aby reklama na facebooku pracovala pre vás? Povezte vášmu publiku jasne, čo majú robiť. Uistite sa však, že v príspevkoch je dostupný a funkčný link.


 

Merajte a sledujte

Ako inak zhodnotíte návratnosť vašich investícií do reklamy, alebo efektivitu samotnej reklamy, ak ju nebudete merať? Používajte nástroje sledovania odozvy reklamy, ktoré sú k dispozícií v každej administrácií FB profilu. Je tam k dispozícií celý manažment reklamy, vrátane sledovania konverzie a analýza. V rámci hodnotenia efektivity vašej reklamy, určite zhodnoťte odkiaľ vaši návštevníci prišli. Získate hodnotné informácie, ktoré užitočne využijete. Pri tvorbe ešte efektívnejšej reklamy.


 

Branding je druhoradý

Cieľom všetkých príspevkov, článkov, fotiek na Facebooku by mal byť prioritne predaj, nie budovanie značky. Možno to na prvý pohľad vyzerá ako paradox, pravdou je, že z likes sa neuskutočňuje predaj. To vieme všetci. V praxi by všetky vaše príspevky mali vzbudzovať záujem o vašu službu/produkt a nie sympatie voči vašej identite na sociálnej sieti. Vaša popularita sa určite nebude rovnať predaju. Prioritným cieľom by teda mala byť návratnosť investícií.


 

Výsledky sú „vodítkom“ marketingu na sociálnych sieťach

Denno- denne sa objavuje nekonečne veľa praktických a modelových rád od rôznych „marketérov“. Buďte však odmeraní voči nejakým „univerzálnym radám“ alebo nejakým fixným stratégiám FB marketingu. Všetko toto je niečím, čo netreba považovať za vzorce úspechu. V skutočnosti, jediné čo by ste mali používať na určenie smeru vášho marketingu, sú výsledky a odozva z vašej reklamy a príspevkov. Všetky ostatné „vzorce marketingu na sociálnej sieti“ sú zbytočné. Preto by ste mali denne sledovať a kontrolovať efektivitu vašej reklamy. Áno, denne.

 

reklama na facebooku