content marketing

Nepoznáte content marketing? Aká škoda! A pritom je všade vôkol nás!

Content marketing znamená vo voľnom preklade „obsahový marketing“. Presne tak, získavanie si zákazníkov na základe publikovaného obsahu. Aké jednoduché! Úsmevný je na tom však fakt, že aj keď je vo svojej podstate veľmi jednoduchý, začal sa aktívne používať len niekoľko rokov nazad.

Dokáže hodnotný obsah skutočne získavať zákazníkov?

Áno a dokonca mnohých.

 

Prečo však tak skvele funguje? Pretože:

  • Hodnotný obsah, ktorý publikujete pravidelne dokazuje vašu odbornosť. Rozhodne pôsobíte odbornejšie a profesionálnejšie ak máte na svojom webe niekoľko odborných článkov o svojej oblasti v ktorej podnikáte. Či už vysvetľujete problematiku, alebo odborne riešite problémy vašich potenciálnych zákazníkov- pôsobíte odborne a profesionálne. A ľudia preferujú odborníkov pred amatérmi.
  • Ak vašim potenciálnym zákazníkom dávate tipy alebo rady, dávate im hodnotu. Niečo im dávate. Ľudia si to zapamätajú a vážia si to. Preto ste potom pre nich vhodnejší dodávateľ.
  • Kvalitný content buduje dôveru medzi vami a potenciálnymi zákazníkmi.
  • Dobrý obsah sa šíri medzi ľuďmi rýchlo. Veľmi rýchlo. Je to skvelá reklama.
  • Riešením istej problematiky môžete nadviazať komunikáciu medzi vami a vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Napríklad, že potenciálny zákazník začne klásť otázky k vášmu obsahu.

 

Čo je content marketing v jednej vete?

Získavanie si zákazníkov hodnotným obsahom, ktorý publikujete. Hodnotný obsah sa môže nachádzať v článkoch, blogových príspevkoch, podcastoch dokonca v Youtube videách. To sú formy, ktoré content marketing využíva.

Hlavička tohto článku hovorí: „Utekajú vám zákazníci!“. Ktorí sú to tí čo vám utekajú?

 

  • Tí, ktorí vyhľadávajú riešenia cez Google. Nič viac nepoteší vášho potenciálneho zákazníka, ak hľadá riešenie svojho problému, odpoveď hľadá na Googli a vy mu prostredníctvom svojho obsahu poskytnete odpoveď a riešenie. A toto skutočne buduje dôveru a prináša nových zákazníkov. Aby sa však váš potenciálny zákazník dostal k vášmu obsahu, nepodceňujte SEO optimalizáciu, prípadne investujte do PPC reklamy. Investované peniaze a čas sa vám vrátia vo forme oddaných zákazníkov (ak publikujete skutočne k veci).
  • Potenciálni zákazníci na Facebooku. Na Facebooku sú ľudia z dvoch dôvodov: chcú sa zabaviť, alebo sú hladní po informáciách. Ak do fanpageov, skupín, kde je vaša cieľová skupina vložíte relevantný obsah- získate fanúšikov, followerov, návštevníkov webu a najhlavnejšie- platiacich zákazníkov.
  • Návštevníci tematicky podobných webov z vašej oblasti. Vaša cieľová skupina chodí „loviť“ obsah na rôzne blogy či portály. Samozrejme nemáme na mysli konkurenčné weby. Máme na myslí bloggerov, či portály, ktorých hobby je publikovanie článkov. Také čo chcú mať v prvom rade čitateľov. Takéto stránky netreba prehliadať, nedajbože na ne nadávať. Navštevuje ich vaša cieľová skupina. Preto sa s nimi spriateľte a vaše zisky môžu porásť! Máte autobazár? Dohodnite sa so známym portálom o autách na občasnom publikovaní vášho článku na ich portáli! Máte eshop s oblečením a poznáte bloggerku, ktorá píše o móde a ľudia ju uznávajú? Nech vám pomôže a odkazuje sem tam na vás! Pochopiteľne, takéto služby nie sú väčšinou zadarmo a je len na druhej strane, čo za propagáciu vášho obsahu bude chcieť.

 

Zaujíma vás content marketing detailnejšie? Máte otázky a chcete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať!