priamy marketing

V predchádzajúcom článku s názvom: „Takto funguje priamy marketing!“ sme vám predstavili kroky, vďaka ktorým môže byť priamy marketing  vašou najsilnejšou zbraňou. Považujeme za našu povinnosť prezentovať priamy marketing aj zo strany druhej. Z akej?  Čo by ste robiť určite nemali. Mnohí podnikatelia budú ohŕňať nosom a tvrdiť, že stačí vedieť ako veci fungujú. Lenže to niekedy nestačí. Priamy marketing má aj svoje muchy na ktoré si treba dať pozor.

Ak si nedáte, môžete oslovených nielen prestať zaujímať, ale aj odradiť.

Máme radi kecy k veci, tak poďme nato (riešime problematiku priameho marketingu komplexne).

 

Pozor na SPAM!

V prípade, ak vaše ponuky odosielate e-mailom, uistite sa, že váš mail nie je SPAMom. Slovenská obchodná inšpekcia intenzívne bojuje proti otravným mailom pokutami a sankciami. Vy určite nechcete, aby vás niekto, koho oslovujete, označil za spamera a dal podnet na SOI. Je dosť možné, že by vám potom hrozila vysoká pokuta. Zoberte si to aj z druhej strany- tiež neradi dostávate ponuky, ktoré sa vás netýkajú.

Ako to ošetriť?

Ponuky buď neposielajte náhodne, alebo majte povolenie zo strany oslovených- najlepšie ak dali súhlas na subscribe a teda sú v istej mailovej databáze, alebo sami reflektovali že je to v poriadku, ak od vás dostanú mail.

 

Utajené číslo a anonymita.

Mnoho spoločností v rámci telemarketingu používa utajené čísla, prípadne tie na ktoré nejde späť zavolať. Najčastejšie sa za tajné čísla kryjú spoločnosti, ktoré telemarketing robiť nevedia. V tom lepšom prípade vám niekto nedvihne, v tom horšom dvihne a vynadá. Nikto nemá rád takýto typ anonymity. To isté platí aj v prípade ak sa váš človek, ktorý vykonáva marketingové hovory nepredstaví dostatočne. Pozícia a spoločnosť nestačí. Potenciálny zákazník CHCE vedieť s kým hovorí. Plusom je jednou vetou definovať spoločnosť. Odstráňte však faktor „terminátora“- potenciálny zákazník nerád počúva robota, ktorý sa mu snaží mechanicky predať (myslíme tým správanie vášho človeka, nie vopred nahratý automat). Dnes až ¾ ľudí, oslovených telefonickým marketingom automaticky skladá telefón, ak pocíti na strane tuctového „rýchlo-kvaseného“ predajcu, ktorý sa snaží strojovo získať zákazníka. Ľudia to už robia podvedome. Preto prvky predajného postupu cez telefón, by nemali pôsobiť mechanicky. Mali by pôsobiť ľudsky, prirodzene ba až improvizačne. Oslovený tiež nie je hlúpy a vo väčšine prípadov vycíti neistotu v predajnom postupe, či čítanie fráz z papiera.

Ako to ošetriť?

Odstráňte tieto nedostatky vašich telefonátov. Prípadne nahraďte človeka na telefóne (najvhodnejší sú extroverti ktorí sa pohybujú veľmi často v spoločnosti a majú radi prítomnosť ľudí) . Najlepšie ak požiadate o pomoc špecialistov.

 

Evidentné hromadné rozposielanie mailov, technické nedokonalosti mailov.

Na jednej strane je to nevyhnutné, vy však musíte odstrániť nálepku hromadného rozposielania. Ak teda posielate maily kvantite ľuďom, zabezpečte, že príjemca nerozpozná fakt, že ide o hromadný mail. Viacerí podnikatelia robia túto chybu, keď cez klasického mailové služby pošlú hromadný mail. Príjemcovia potom dostanú mail, kde vidieť aj ostatných príjemcov. Je to amatérske a neatraktívne.

Ďalšími nedokonalosťami sú napríklad výrazné gramatické chyby, alebo nesprávne spracovaný obsah mailu (chyby v kódoch, linkoch a pod). Taktiež majte mail s koncovkou vašej domény. Stopercentne lepšie pôsobí mail od meno@spoločnosť.sk, ako meno@gmail/centrum/pobox.sk.

Ako to ošetriť?

Na rozposielanie hromadných mailov odporúčame profesionálne mailové služby, ako napríklad Mailchimp. Majte mailovú adresu na úrovni, ako aj obsah- skontrolujte si ho mnohokrát, po informačnej aj technickej stránke.

 

Ak chcete priamy marketing robiť poštou- v žiadnom prípade letáky!

Predajné schránkové letáky sú niečím, čo by sme v dnešnej dobe mohli pokojne označiť ako vyhodené peniaze. 90% letákov, ktoré sa ocitnú v schránkach oslovených, končia rovno v koši, alebo vôbec neprečítané. Ak neveríte, navštívte zber papiera. Priamy marketing typu letáky do schránky sú teda tým najnevhodnejším. Rozhodne nie. Ak sa vám nejaká reklamná agentúra, či marketér  bude snažiť nahovoriť, že opak je pravdou, radšej sa s ním rozlúčte.

Ako to ošetriť?

Nerobte to. Peniaze sa dajú využiť v marketingu na lepšie stratégie.

 

Marketingová agentúra je tu pre vás kedykoľvek. Stačí nás kontaktovať.